A GLS csomagfeladás nem csak a szerződött partnerek, cégek és webáruházak privilégiuma. Lakossági ügyfélként mi is rendelhetünk GLS futárt otthonunkba vagy munkahelyünkhöz, aki átveszi csomagunkat és eljuttatja a címzetthez.
GLS futárt legegyszerűbben interneten keresztül rendelhetünk. A rendelés során meg kell adnunk a csomag legfontosabb paramétereit, méretét és súlyát. Fontos, hogy ezeket pontosan adjuk meg, mert ha az adatok eltérnek a valóságtól, az problémát és késedelmet okozhat a kézbesítésnél. Ezen felül szükséges megadnunk a helyszínt, ahol feladnánk a csomagot, elérhetőségeinket és a címzett adatait, akinek a csomagot küldjük.
A csomagot nem csak pontosan kell lemérnünk, de biztonságosan be is kell csomagolnunk. A megfelelő csomagolási megoldásokról a GLS weboldalán tájékozódhatunk. Megfelelő méretű és állapotú kartondoboz a jó választás a legtöbb küldemény esetében. A törékeny küldeményeket a megfelelő csomagolás védi, nem az, ha ráírjuk a doboz tetejére, hogy törékeny. Szánjunk kellő időt a precíz csomagolásra.
A megrendeléskor kézbesítési módot is kell választanunk. Ez lehet háztól házig szállítás vagy csomagautomatába, esetleg csomagpontra való küldés. Utóbbiak olcsóbbak, míg a háztól házig szállítás az ország és a kontinens bármelyik pontján biztosan elérhető. Minden adat megadása után ki kell fizetnünk a szállítás díját.
A futár jellemzően a megrendelés leadását követő napon veszi át a csomagot tőlünk. Belföldön a szállítási idő egy nap, azaz az átvétel másnapján már a címzettnél lehet a csomag. Európában ez a távolság függvénye, de jellemzően 4-9 nap. A csomagfeladás során kapunk egy egyedi azonosító számot is küldeményünkről. Ezzel az azonosítóval követhető a csomag egy online felületen. A csomagkövetés a feladás pillanatától az átvételig ellenőrizhető a feladónak és a címzettnek egyaránt.
A kézbesítéskor a GLS értesíti a címzettet a kiszállításról. A háznál történő átvétel esetén a futár gyakran keresi a címzettet, míg az automaták és csomagpontok esetében az adott helyszínen történő tárolás maximális idejét adják meg, azaz azt, hogy meddig tudja a címzett átvenni küldeményét.
A GLS-nél kiegészítő szolgáltatások is rendelhetőek, mint az SMS értesítés vagy az utánvétkezelés. Utóbbi esetben a csomag átvételéért a címzettnek a feladó által meghatározott összeget kell fizetnie, amit a GLS továbbít a feladó számára.