Kezdő webáruházak üzemeltetői az ünnepek alatt szembesülnek azzal, hogy az év legforgalmasabb időszakában nem pusztán az árversenyben kell jól teljesíteniük, hanem a rugalmasságban és a gyorsaságban is. A megrendelt termék kapcsán garantáltan nagyobb hangsúllyal merül fel két kérdés: meddig lehet visszaküldeni és milyen gyorsan lehetséges átvenni? Nézzük meg mind a két szempontot.
Az internetes kereskedelemre vonatkozó fogyasztóvédelmi előírások miatt, indoklás nélkül visszaküldheti a vásárló a terméket a kézhezvételt követő 14 napon beül. Ez év közben igen vonzó, de az ünnepek alatt kevésbé. A visszaküldés lehetőségének meghosszabbítása egyaránt szolgálja a vásárló és az eladó érdekeit. A vásárlóét azért, mert kényelmesen és nyugodtan tud vásárolni, tudja, ha az ajándék nem megfelelő, nem kell magyarázkodnia a kereskedőnél és ráér azt az ünnepek után visszaküldenie vagy cserélnie. Az eladónak pedig azért jó a hosszabb visszavásárlási lehetőség, mert ki tudja húzni azt az időszakot, amikor a karácsonyi ajándékokat nála vásárolják meg és előnybe kerülhet versenytársaival szemben. A meghosszabbítás hiányában sokan az utolsó pillanatban fognak rendelni, simán bekalkulálva azt, hogy úgysem veszik át az összes rendelést, csak azért, hogy legyen egy, ami biztosan jó és a többit még vissza tudják 14 napon belül küldeni. Érdemes tehát december elejétől ünnepek utáni cserét vagy visszavásárlást kínálni.
A másik kérdés erősen kapcsolódik a fentihez és ez a szállítás. Mikor tudjuk utoljára úgy feladni csomagunkat a vásárlónak, hogy az garantáltan odaérjen a fa alá. A GLS csomagfeladás során a 18 óráig megrendelt futárok másnap veszik fel a csomagot és az azt követő napon szállítják azt ki. A szállítás pontos adatairól értesítő érkezik e-mailben vagy telefonon. Alapesetben tehát két munkanapot érdemes számolni a szállításra, már csak azért is, mert a karácsony előtti napon már annyira terheltek a futárok, hogy nem biztos, hogy az egyébként jól működő expressz szolgáltatásokat nyújtani tudják.