Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a ecsomagfutar.hu, futarcsomag.hu weboldalakon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
Név: Post Solutions Kft.
Székhely: 1215 Budapest Popieluszko u.23.
Levelezési cím: 1215 Budapest Popieluszko u.23.
Képviselő neve: Hegedüs László
Cégjegyzék szám: 01-09-191284
Adószám: 24952152-2-43
E-mail cím: office@bestposta.hu
Telefonszám: +361-4746464 (hétfőtől-péntekig 9-18 óráig)
Az ecsomagfutar.hu weboldalon magyarországi futárszolgálatok (GLS, SPRINTER (Pick Pack Pont) és TransPackLogisztika (Raklap)) csomagszállítási szolgáltatásait lehet kedvezményesen megvásárolni.
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb…) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos! Kivétel ez alól az a tartalom ahol a felhasználás engedélyezése külön jelölésre kerül.
A honlap díjkalkulálási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A szolgáltatások rendszerbe sorolva találhatók meg.
A kalkulátor felület mezői segítségével a megadott küldeményadatok (súly, méretek, utánvételi összeg) segítségével számolható a szolgáltatás díja.
A honlapon lehetőség van céges (vállalkozói) árajánlatkérésre.
A választott szolgáltatás az "Megrendelem" gomb segítségével rendelhető meg. A megrendelés után az oldal azonnal átlép a visszaigazoló oldalra, ahol a felhasználó befejezheti a rendelést.
FIGYELEM! Amennyiben a felhasználó által megadott súly- és méretadatok, a szolgáltató telephelyén való mérlegelés során megváltoztatásra kerülnek és ez a változás a súlykategória megváltozásával jár, akkor a szolgáltató jogosult a különbözeti díjakat kiszámlázni a feladó felé, amit az köteles kifizetni. FONTOS! Mivel a küldemény pontos adataival a feladó rendelkezik, a súlydíjkülönbözet abban az esetben is a feladónak kerül kiszámlázásra, ha a szállítást a címzett rendeli meg. Amennyiben a mérlegelés során kiderül, hogy az adott küldemény az igénybevett szállító által elvállalható legnagyobb súlyt vagy méretet meghaladja és a szolgáltató büntető felárat számláz ki, akkor a felhasználó azt is köteles megfizetni. Tájékoztatásképpen ezen büntető felár túlsúly esetén 2500 Ft/kg, túlméret esetén 7500 Ft/csg! Nem megfelelő csomagolás esetén szintén 7500 Ft/csg!
Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 1 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé, különben nem tud segíteni a szolgáltatás rövid teljesítési ideje miatt.
A Szolgáltató a Felhasználót 8 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 8 órán belül, akkor e-mailben kérheti annak pótlását.
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.
A Szolgáltató a vásárlásról számlát állít ki, amit a megrendelés visszaigazolása után küld el elektronikus úton a megrendelőnek.
Azon fizetési módok felsorolása, amelyet a honlap biztosít:
Amennyiben az utalást választja, azt a Felhasználó a saját bankján keresztül történő utalással tudja teljesíteni, az ezzel kapcsolatos esetleges költségekről a Felhasználó a számlavezető bankjánál tájékozódhat. Az utaláshoz szükséges információkat a weboldalon található "Impresszum" linkre kattintva kaphatja meg.
A weboldalon a Barion biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
5.6.2.1 Barion tárca alkalmazással, amit a barion.com weboldalon regisztrálhat teljesen ingyen és azonnal használható.
5.6.5.1 A Post Solutions Kft. lehetővé teszi a díj visszatérítéses szállítást, ami az utánvételből történő kiegyenlítést jelenti a szállítási költség megelőlegezése után. Értelemszerűen ez az opció akkor is igénybe vehető, ha a megrendelés során a felhasználó nem ad meg utánvételes összeget. Amennyiben ezt a lehetőséget kívánja választani, akkor fontos tudni, hogy minden esetben meg kell előlegezni a szállítási költséget, ami sikeres kézbesítés után a 2. munkanapon visszatérítésre kerül.
5.6.5.2 Amennyiben a szállítás megkezdése címzett fizet opcióval megkezdődött, vagyis a csomag felvételre került a feladónál, de a szolgáltatás nem megy végbe, mert a címzett megtagadja az átvételt, akkor a feladó által megfizetett szállítási költség visszatérítésére nincsen lehetőség. Ugyanígy ha a futár három egymást követő kézbesítési kísérlete a címzett elérhetetlensége miatt meghiúsul és a csomag visszaküldésre kerül a feladónak, a megfizetett díj ebben az esetben sem téríthető vissza.
A csomagokhoz tartozó utánvételi összegek általánosságban véve a lent látható séma szerint kerülnek visszaküldésre. Amennyiben a rendelkezés banki vagy Barion fiókos utalásra vonatkozik, akkor a szállító cég neve mellett szereplő számú munkanap elteltével történik a kézbesítés végbemenése után. Amennyiben a megbízó úgy rendelkezik, hogy postai úton kéri vissza a pénzét, akkor a felsorolásban szereplő munkanapokhoz még 3 munkanapot hozzá kell számolni, ami a Posta vállalt kézbesítési ideje. Fontos tudni, hogy az itt szereplő vállalási idők tájékoztató jellegűek és technikai, valamint rajtunk kívülálló okokból módosulhatnak. A jelzett napokat mindig a kézbesítést követően kell értelmezni.
GLS: 2-3 munkanap
TransPackLogisztika: 8-10 munkanap
Pick Pack Pont: a kézbesítést követő hét csütörtöki napja
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki szolgáltatást vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint a szolgáltatással kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A fogyasztó a szolgáltatás megrendelésének visszaigazolásától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni, ha a megrendelés tárgyát képező szolgáltatás a szolgáltatónak, vagy a szolgáltató által megrendelt futárszolgálatnak felróható okból nem jött létre. Amennyiben a szolgáltatás tárgyát képező szállítási szolgáltatással kapcsolatban minőségi probléma jelentkezett, akkor elállásról nem lehet szó és a panaszvizsgálat, valamint a kártérítés az igénybevett futárszolgálat ügyfélszolgálatán keresztül igényelhető. Az ecsomagfutar.hu minden ilyen esetben segítséget nyújt ezen ügyfélszolgálatok elérhetőségeivel kapcsolatban.
Abban az esetben, ha a szolgáltatás a fogyasztó vagy partnere (feladó-címzett) hibájából nem jött létre (csomag mérete, súlya vagy csomagolás hiánya kizárja azt a szállításból),
akkor az elállási jogával csak a Post Solutions Kft. hozzájárulásával és az általa meghatározott adminisztrációs díj megfizetése mellett élhet.
FIGYELEM! Mivel a megrendelés során a fogyasztó elektronikus úton adja meg a kért adatokat és azok előzetes ellenőrzésére semmilyen lehetőség nincsen,
így a csomag felvételekor kiderülő és a küldemény szállítását kizáró ok, minden esetben a fogyasztó hibájának minősül.
Ezen adminisztrációs díj bankszámlára történő díjvisszatérítés esetén 490 Ft, postai úton történő visszafizetés esetén 990 Ft.
Ezen díj megfizetésére a visszafizetendő szállítási díjból történő levonással van lehetőség.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailon keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, a 6.1 pontban meghatározott adminisztrációs csökkentve.
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
Olyan szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.
A Post Solutions Kft, mint a honlap üzemeltetője semmilyen kártérítési felelősséggel nem tartozik a feladott küldeményekben keletkezett károkért vagy azok elveszéséért. Ennek alapvető oka, hogy a Post Solutions Kft. fizikailag nem érintkezik a feladott küldeménnyel, sem annak felvételében, szállításában és kézbesítésében nem vesz részt. Cégünk a futárcégek szolgáltatását csak közvetíti, ezért az azok rendszere vagy munkatársai által okozott károkért nem felelős.
Amennyiben egy feladott küldemény sérül, megsemmisül, vagy elveszik, akkor a weboldalon keresztül a megbízó kérheti a kártérítési eljárás lefolytatását, amit cégünk minden ellenszolgáltatás nélkül elvégez. A szolgáltató (GLS, Sameday és a Trans Pack Logisztika) felé benyújtja a kártérítési igényt és a vizsgálat lezártával segítséget nyújt a kártérítési összeg továbbításában.
A Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Post Solutions Kft.
Képviseli: Hegedüs László ügyvezető
Levelezési cím: 1215 Budapest Popieluszko u.23.
Telefonszám: +3670-4107777
E-mail cím: office@bestposta.hu
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt – vesz fel.
A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen (telefonon) közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése, a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület: Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott szolgáltatások árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2015.05.01
Módosítva (5.1 figyelmeztetés): 2015.10.06
Módosítva (Fizetési módok): 2016.04.01
Módosítva (Szöveg frissítés): 2019.04.10
Módosítva (Szöveg frissítés, díjelőleg bevezetése 5.6.5): 2023.01.26